Sortides Març 2019

d´Ulldemolins

Resultado de imagen de INSCRIPCIÓ TANCADA

RECORREGUT:

Ermita de Santa Magdalena – Grau del Pi de la Carabasseta – Pi de la Carabasseta – GR171 – TOLL DE L’OU – Camí i pista del Barranc dels Pèligs – Portell del Peret – Grau del Portell del Peret – Grau de la Cova del Corb – Ermita de Santa Magdalena

Itinerari circular que transcorre per la cinglera nord del Montsant i el barranc de Pèligs o de la Mare de Déu.

Deixarem els cotxes al costat de l’ermita de Santa Magdalena (zona de pícnic). Agafarem el corriol que puja a la dreta de la font on comença el Grau del Pi de la Carabasseta (hi ha un indicador). El camí, tot i que ben marcat, puja de pressa. Per això val la pena fer una breu parada al costat de la Punta de la Galera per gaudir del paisatge . Seguirem pujant fins al Pi de la Carabasseta, on podem fer un bon glop d’aigua o del líquid que portem a la carabasseta (d’aquí li bé el nom al Pi) . Aquí se’ns ajunta per l’Est el GR 171 procedent d’Albarca. A partir d’ara seguirem aquest GR direcció Sud. El paisatge canvia totalment, ja no hi ha bosc, només brolla i alguns pins esparsos. El camí baixa poc a poc fins arribar al Toll de l’Ou, amagat a la dreta del camí. Sempre hi trobarem aigua, si bé en èpoques de sequera el salt d’aigua gairebé no raja. Seguirem de nou pel GR que després d’uns metres de pujada arriba a un petit pla on el deixem per agafar el camí de l’esquerra. Seguint sempre pels camins de l’esquerra arribarem a una pista que va vorejant el Barranc de Pèligs, aproximadament en direcció Oest i sempre en lleugera pujada. Si fa Sol, podem passar força calor. Deixem la pista que ens portaria a la M.D. del Montsant en l’indret anomenat l’Ereta. Aquí agafem un corriol que  puja a l’esquerra fins arribar al Portell del Peret on creuem de nou el GR171 que discorre per la carena, canviem de vall i tornem a veure Ulldemolins als nostres peus. Seguim en lleugera baixada pel Grau del Portell del Peret fins arribar a la Cova del Corb, que es troba amagada a l’esquerra del camí. Des d’aquí seguim el Grau de la Cova del Corb, amb un pendent més pronunciat fins arribar a la pista d’Albarca que seguirem a l’esquera, direcció Oest. Finalment arribarem de nou a l’Ermita de Santa Magdalena

S’adjunta la taula amb el recorregut aproximat,  les distàncies parcials i acumulades i els temps aproximats parcials i acumulats i l’altura dels punts. Els temps de la taula no tenen en compte les parades per fotografiar flors o paisatges o recollir bolets o mostres geològiques ....

DADES TÉCNIQUES

Distància :  10,70 km

Circular : SI

Altitut màxima :  1.029 m

Altitut mínima :      683 m

Desnivell acumulat pujant :  640 m

Dificultat técnica : Moderada    (Cap dificultat tècnica ni cap pas vertiginós. Només l’esforç que cal fer pujant al Pi de la Carabasseta.)

Temps de recorregut : 3 h 20 min caminant

Temps amb parades : 4 h 20 min

Cal portar cantimplora (o carabasseta) tot i que trobarem aigua a l’ermita de Santa Magdalena,  durant el recorregut només trobarem aigua al Toll de l’Ou (no queda clar si és potable). També cal portar esmorzar o menjar per anar picant, roba d'abric (tres capes), bastons i calçat adequat.  En alguns trams (els graus de pujada i baixada) el camí és pedregós. Cal estar preparat tant per la calor com pel fred: passarem pel vessant nord amb zones molt ombrívoles i fredes i pel vessant sud on pot tocar molt el Sol.

HORA APROXIMADA DE FINALITZACIÓ DE LA CAMINADA: 9.15 + 4.20 = 13.35 (entre 13.30 i 13.45)
HORA D’ARRIBADA A CAMBRILS: de 14:45 a 15:00 (si no ens quedem a dinar a Ulldemolins o a les Ermites)

Dinar:

Tenint en compte que l’excursió acabarà entre 13.30 i 14.00 i tenim una hora de cotxe fins a Cambrils, caldria preveure la possibilitat de quedar-se a dinar a les Ermites. Seria convenient portar una carmanyola o entrepans que es podrien quedar als cotxes. A Santa Magdalena hi ha bar i lloguen les taules i venen llenya per les barbacoes. A Sant Antoni hi ha refugi on fan dinars.

LLOC DE SORTIDA : PARKING  Les Comes . C/ Francesc Moragas i Barret, 16  ( http://www.cambrils.cat/aparcam/fitxers/p-sindicat/arees-aparcament)

DATA I HORA : Diumenge 10/03/2019 a les 8,00 del matí

MITJANS DE TRANSPORT : vehicle propi

DISTÀNCIA EN COTXE: 54 km - (1 hora)

APTA PER A MASCOTES: sí

8 min

3h 20 min

700 m

Data límit d´inscripció : dissabte 09/03/2019 a travès del Facebook o Contacta´ns

OBLIGATORI ESTAR FEDERAT  ( Carnet Federatiu FEEC ). Consulteu carnets temporals

Diumenge 24/03/2019   :

CAMÍ DEL REC (LA SELVA DEL CAMP)

– sortida familiar

RECORREGUT:

RECORREGUT

MOLÍ DEL ROVELLAT   (LA SELVA DEL CAMP) – TORRENT DE L’ORDIET – PONT ALT O PONT DELS MOROS – CAMÍ DELS BANYADORS – FI CAMÍ DEL REC (anar i tornar)

Aproximació

Des de Cambrils anirem a buscar l’autovia d’Alcover (C14), la deixarem en el punt quilomètric 14 per entrar a la Selva del Camp per la TP 7013 (o carretera de Vilaplana).  Aparcarem prop de la Plaça del Molí Rovellat, davant de l’Hostal Nou.

Descripció del recorregut

El Camí del Rec és un camí recuperat recentment seguint l’antic “Rec de la Vila”. Aquesta canalització subministrava aigua no només a les cases del poble, sinó també a una gran quantitat de molins fariners que trobarem pel camí,  a altres activitats com adoberia, terrissaires, industria de l’aiguardent i als camps d’avellaners del voltant del poble.

Iniciarem el nostre recorregut des del Molí del Rovellat. Seguint les indicacions, trobarem tot seguit els molins de Saforcada i de Baiget. Pocs metres després trobarem a ma dreta l’inici del camí del Rec pròpiament dit. El camí força pla i ben senyalitzat segueix sempre al costat de la Riera de la Selva i passa sovint entre camps, creuant camins i pistes que no hem d’agafar. Arribem així al Pont Alt o Pont dels Moros on trobem alguns bancs per poder seure i descansar. Continuant el camí  passarem pel Pont Sec i el Molí del Pont per arribar a la Resclosa on sembla que començava una de les canalitzacions. Tot seguit trobarem els molins de Joan Barcelona i de l’Aluder.  El camí recuperat segueix encara entre passarel·les de fusta que ajuden a passar la Riera per indrets de gran bellesa fins arribar a un indicador que ens indica el final del Camí. Des d’aquí podem tornar pel mateix camí.

Per camí no marcat podem allargar la ruta pel Molí del Mas del Moixò, La Peixera, el Pantanet i les Tres Aigües que es considerat l’indret on neix la Riera.

Durant el recorregut farem algunes activitats de descoberta de la Natura: Flora, fauna (macroinvertebrats), aprofitament dels recursos naturals (molins i canalitzacions ..) , ...

DADES TÉCNIQUES

1,7 Km

29 min

281 m

Torrent de l’Ordiet (Pasarel·la)

0,1 Km

Continuar per la Riera fins La Peixera, El Pantanet i les Tres Aigües

0,5 Km x 2

10 min x 2

Podeu consultar el track de la sortida  : https://es.wikiloc.com/rutas-a-pie/la-selva-del-camp-cami-del-rec-34129438

Data límit d´inscripció : dissabte 23/03/2019 a travès del Facebook o Contacta´ns

Centre Excursionista de Cambrils ( CECAMBRILS)

Fundat el 1989, els seus impulsors foren Joan Soler, Xavier Recasens i Fermí Alonso. Organitza activitats muntanyistes com raids d'aventura, duatlons de muntanya, curses d'orientació urbana i expedicions alpinístiques. El 2004 nasqué el Cambrils Raid Team, que participa en diverses proves de muntanya. El 2010 destacà l'ascensió al mont Elbrus, a Rússia. També practica l'escalada i disposa d'un bloc interior situat al pavelló municipal i un rocòdrom exterior de 15 m d'alçada.

On som

Plaça de l´Ajuntament, 1

Pabelló d´Esports

43850-Cambrils (Tarragona)

correu electrònic : c.e.cambrils@gmail.com

Atenció personalitzada :

Els DIMARTS de 19 a 20 hores

Newsletter

Registreu-vos per rebre la informació més recent.del Centre Excursionista de Cambrils