Sortides Novembre 2018

Diumenge 04/11/2018   :

Resultado de imagen de INSCRIPCIÓ TANCADA

Tomb del Cabrafiga des de Pratdip

Atractiu, preciós, magnífic, complert i variat recorregut circular des de Pratdip. Es tracta d'un recorregut totalment senyalitzat, molt fàcil de seguir i sense pèrdua. Només cal anar amb cura en un dia de fort vent ja que no només és molest, sinó que pot donar ensurts dalt de la carena perquè pot arribar a tombar una persona, per alguna cosa estem a la Serres del Mestral.

Es pot fer en els dos sentits, en aquest cas hem optar per fer-ho al revés del que és habitual perquè potser és una mica més senzill en aquest sentit.

Sortim de Pratdip, de la zona esportiva, anant a trobar la carretera i la seguim uns metres a la dreta. Ben aviat al costat d'un pal indicador agafem el camí que surt baixant a la dreta. Es el camí de les Planes del Rei que aviat baixa al fons del Barranc de la Dòvia. Continuarem pel seu costat, fins a creuar-lo al costat del Salt de la Savinosa. Acostuma a portar aigua, tret de les situacions de sequera més persistents. És un tram planer i agradable. Passarem pel costat d'una edificació coneguda amb el nom de Les Fontanelles. Poc desprès creuarem la carretera per sota i començarem a pujar, amb alguns trams costeruts i alguns replans més endavant. Arribem a un trencall. Les marques ens indiquen que hem de girar a l'esquerra, però seguim recte per pujar al Castellet de les Mugues on la vista sobre la costa i el Cap de Salou és excepcional. Desfem el camí i al arribar al trencall girem a la dreta. Anirem per un corriol amb vegetació baixa que va flanquejant el vesant marítim del Puig de les Mugues. El darrer tram puja una mica més dret per assolir el Coll dels Meners (458m.) Continuarem pujant per la carena per superar el Pas del Cabrit, que no te cap dificultat. Seguirem per la carena sud del Cabrafiga per assolir el cim del Puig de la Cabrafiga (614m.). És un mirador privilegiat sobre la Serra de Llaberia i s'arriba a veure també la Mola de Colldejou. Les vistes cap a la Serra de Vandellòs i els Dedalts també és molt atractiva per davant de la línia de costa.

Començarem a baixar, seguint la carena del Cabrafiga, amb algun tram estret però es passa be si el vent no és excessivament fort. Si el mestral bufa de valent caldrà anar molt en compte. Hem de desgrimpar una mica al final de carena, passant pel Pas del Gos, que te el nom gravat a la roca. Continuarem baixant per la carena, amb alguns trams més pendents, però es baixa be. Més endavant girem a la dreta amb un pas entre uns rocs. És el pas dels Grauets, només cal posar la ma en algun moment però no te cap dificultat. Agafarem el corriol que ens entrarà al bosc, un tram molt bonic i agradable de bon baixar, vorejant la Roca del Migdia. Desprès d'un bon troç arribarem a la carretera i la seguim uns metres a l'esquerra per arribar a la zona esportiva, on finalitzem aquest fantàstic i agraït recorregut. La dificultat és baixa i no te cap problema per gent acostumada a caminar. El qualifiquem com a moderat pel desnivell i perquè cal posar les mans en alguns moments, però no te cap dificultat tècnica.

Ruta molt recomanable, relativament curta, però no te desperdici. No decau en cap moment. Ideal per fer una matinal. Cal evitar el cor de l'estiu ja que hi ha poca ombra i la calor ha de ser insuportable a les hores centrals del dia.

DADES TÉCNIQUES

Distància :  9,00 km

Circular : SI

Altitut mínima : 138 m

Altitut màxima : 619 m

Desnivell acumulat : 626 m

Dificultat técnica : Moderada

Temps de recorregut : 5 hores

LLOC DE SORTIDA : PARKING  Les Comes . C/ Francesc Moragas i Barret, 16  ( http://www.cambrils.cat/aparcam/fitxers/p-sindicat/arees-aparcament)

DATA I HORA : Diumenge 04/11/2018 a les 8,30 del matí

MITJANS DE TRANSPORT : vehicle propi

Data límit d´inscrpció : divendres 02/11/2018 a travès del Facebook o Contacta´ns

OBLIGATORI ESTAR FEDERAT  ( Carnet Federatiu FEEC ). Consulteu carnets temporals

Diumenge 18/11/2018   : NOVA RUTA

Prades - Coll del Bosc - Tossal de la Baltasana -Ermita l´Abellera- Roca Foradada-

Prades

Sortida hivernal molt senzilla.

Des de Prades marxem en direcció al Coll del Bosc pel carrer/camí de les Forquetes, sempre en la mateixa direcció. Situats al coll anem a buscar el corriol que puja al cim del Tossal. Des del cim iniciem el descens que porta la Cova d'en Pere i continuem una bona estona més en constant descens. Més endavant deixem el camí que va cap a l'ermita de l'Abellera i prenem el camí dels Pics. Aquest és un camí més secundari que arriba a Prades, el deixarem abans d'arribar-hi per agafar una drecera a la dreta, poc transitada, que ens situa als peus de la Roca Foradada. A partir d'aquí només ens resta fer el darrer tram fins retornar a Prades.

DADES TÉCNIQUES

Temps de recorregut : 4,00 hores

DATA I HORA : Diumenge 18/11/2018 a les 8,00 del matí

MITJANS DE TRANSPORT : vehicle propi

Data límit d´inscrpció : divendres 16/11/2018 a travès del Facebook o Contacta´ns

Centre Excursionista de Cambrils ( CECAMBRILS)

Fundat el 1989, els seus impulsors foren Joan Soler, Xavier Recasens i Fermí Alonso. Organitza activitats muntanyistes com raids d'aventura, duatlons de muntanya, curses d'orientació urbana i expedicions alpinístiques. El 2004 nasqué el Cambrils Raid Team, que participa en diverses proves de muntanya. El 2010 destacà l'ascensió al mont Elbrus, a Rússia. També practica l'escalada i disposa d'un bloc interior situat al pavelló municipal i un rocòdrom exterior de 15 m d'alçada.

On som

Plaça de l´Ajuntament, 1

Pabelló d´Esports

43850-Cambrils (Tarragona)

correu electrònic : c.e.cambrils@gmail.com

Atenció personalitzada :

Els DIMARTS de 19 a 20 hores

Newsletter

Registreu-vos per rebre la informació més recent.del Centre Excursionista de Cambrils