Blog

RUTA MOLT INDICADA PER DISFRUTAR D'UNES HORES EN FAMÍLIA PER UN INDRET MOLT BONIC I TRANQUIL.

AL LLARG D'AQUESTA RUTA PODEM DISFRUTAR DE DIFERENTS PLATJES, CALES I EDIFICACIONS DE TEMPS PASSATS.

ÉS ACONSELLABLE REALITZAR LA RUTA AMB CALÇAT ADEQUAT JA QUE PASSA PER PLATJES PERÒ TAMBÉ S'ENDINSA PER BOSCOS I CAMINS UNA MICA MÉS COMPLICATS.

Zona de clima extremat, amb força mesos d'aridesa i altres etapes amb nevades i aiguats que donen vida als rierols i torrenteres que baixen de Prades cap a Ulldemolins.

Des d'aquest bonic poble entre vinyes fem la ruta de les tres ermites: Santa Magdalena, Sant Antoni i Sant Bartomeu.

Resseguint l'estret congost de Fraguerau es poden veure belles figures rocalloses d'estil montserratí, amb formes diverses que fan volar la imaginació. La joia de la zona, sens dubte, és la pintoresca ermita de Sant Bartomeu, on alguns frares i anacoretes van passar llargues estades de recolliment. Una gran balma obrada amaga un sistema de vida ja en l'oblit, però que actualment s'utilitza com a refugi.

Val la pena perdre's pel Montsant, un dels llocs més bells i feréstecs de la nostra geografia, lluny de massificacions.

Diumenge, 16 Setembre 2018 17:49

La Mola de Colldejou

Written by

L'itinerari ascendeix a la Mola de Colldejou (922 m), muntanya emblemàtica de la serra de Llaberia d'escarpat relleu, de cingles i parets verticals, que ha esdevingut un destí clàssic de l'excursionisme tarragoní i català. Talaia privilegiada de les comarques del Baix Camp, el Priorat i la Ribera d'Ebre, encara conserva al seu cim les restes d'una antiga fortificació que fou utilitzada com a torre de vigilància. Als vessants més obacs i enlairats del massís, es troben alguns bells alzinars que contrasten amb les predominants pinedes de les parts més baixes i els extensos prats que envolten el cim.
Ruta senyalitzada.

Agafem el camí de la dreta i anem seguint l'itinerari, que ens endinsa cap al riu de l'Horta, on en primer lloc una represa ens mostra un salt d'aigua espectacular.

Després seguim amunt per la vora del riu en un lloc anomenat les Tosques, on podem veure el Gorguet, lloc encisador per la claredat de l'aigua.

Passem per la font de la Llúdriga. Seguim amunt fins arribar al creuament que ens duu a la cova de les Gralles.

Tornem pel mateix lloc pel mateix camí fins al creuament i continuem amunt.

Cal anar amb cura de seguir el corriol que marca l'itinerari, ja que ens hem de desviar a la dreta per arribar al pont de Goi. A partir d'aquí seguim per pistes que al final es transformen en corriol.

Passem per la cova del Grèvol i hi donem un cop d'ull, el corriol va passant pel costat del cingle, fins que comencem a tirar avall per dirigir-nos cap a Capafons.

A la baixada passem per la roca Foradada.

Dimecres, 25 Juliol 2018 15:41

SIURANA

Written by

El 22 d'abril vam fer una sortida a Siurana, indret molt apreciat pels amants de la muntanya i que va ser el darrer reducte musulmà de Catalunya, per la qual cosa no vam voler passar de llarg del Salt de la Reina Mora.

Tot i els seus 737 m d'altitud, es tracta d'una sortida força accessible, si no fa molta calor.

Dimecres, 25 Juliol 2018 15:09

SANTA MARINA

Written by

El dia 25 de febrer vam fer una sortida a la Creu de Santa Marina, amb una alçada de 500m, al damunt de l'ermita de Santa Marina, declarada bé cultural d'interès local.

Es tracta d'una sortida ideal per a la iniciació.

Dilluns, 06 Març 2017 08:57

LA MOLA DE COLLDEJOU

Written by

El passat 11 de març vam sortir a la Mola de Colldejou. Sortida obligada per a qualsevol aficionat al senderisme. Amb els seus 914 m, en funció del recorregut triat, pot ser tant una excel·lent opció per a la iniciació com una sortida força exigent.

Coneguda pels habitants de la comarca només com La Mola, hi ha documentada una ascensió d'un grup de reusencs membres del Centre de Lectura el 18 de juliol de 1860 per a observar-hi un eclipsi solar. Aquesta va ser la primera excursió reusenca documentada i una de les primeres de Catalunya, tot i que el mòbil va ser més científic que esportiu (font: Vikipèdia).

Dimecres, 01 Març 2017 02:26

RUTA DE LES TRES ERMITES - MONTSANT

Written by

El passt 18 de març vam anar a Ulldemolins, a la vall del riu Montsant, per fer la ruta de les tres ermites: Santa Magdalena, Sant Antoni i Sant Bartomeu.

Una sortida molt agradable oberta a tots els aficionats.

Centre Excursionista de Cambrils ( CECAMBRILS)

Fundat el 1989, els seus impulsors foren Joan Soler, Xavier Recasens i Fermí Alonso. Organitza activitats muntanyistes com raids d'aventura, duatlons de muntanya, curses d'orientació urbana i expedicions alpinístiques. El 2004 nasqué el Cambrils Raid Team, que participa en diverses proves de muntanya. El 2010 destacà l'ascensió al mont Elbrus, a Rússia. També practica l'escalada i disposa d'un bloc interior situat al pavelló municipal i un rocòdrom exterior de 15 m d'alçada.

On som

Plaça de l´Ajuntament, 1

Pabelló d´Esports

43850-Cambrils (Tarragona)

correu electrònic : c.e.cambrils@gmail.com

Atenció personalitzada :

Els DIMARTS de 19 a 20 hores

Newsletter

Registreu-vos per rebre la informació més recent.del Centre Excursionista de Cambrils